viernes, 22 de diciembre de 2017

RONDALLES


FITXA TÈCNICA:

1.Gènere literari: Rondalles
2.Titol de la fàbula: La llagosta i la formiga. Aquesta rondalla tracta de una llagosta que es passa tot l'estiu divertint-se mentre una formiga  treballa tots els dies. Finalment, quan arriba l'hivern, és la formiga qui té menjar i un lloc on dormir i la llagosta no té res.  
3.Objectiu general: Que els xiquets/es puguen comprendre què és una rondalla i que lecció hi ha en la rondalla donada.
4.Explicació de l'activitat a desenvolupar: Els alumnes és possen en un cercle on  hi haurà un paisatge dibuixat, relacionat amb la rondalla que és va a contar.
A continuació, uns alumnes de sisè de primària contaran la rondalla i al mateix temps la representaran amb titelles. Desprès de contar la rondalla, és faran unes preguntes senzilles per a que els xiquets i xiquetes puguen arribar a la conclusió d'aquesta. Per a finalitzar, ela alumnes podran disfreçar-se amb disfresses fetes pels alumnes de sisè de primària.
5.Agrupament de l'alumnat: L'alumnat estarà en grup, i farà l'activitat conjuntament. En el cas de alumnat amb TDAH, s'intentarà que aquest estiga el més proper posible per a que no es distraiga.
6.Recursos i materials humans: Com a recurs material, per a realitzar aquesta activitat recurrirem a les comunitats d'aprenentatge per a que siga una activiat més didàctica i que involucre  més persones. Els materials que empraren serán materials com teles per a fer les disfresses de la formiga i la llagosta, paper i colors per a realitzar el paisatge i les titelles fetes per els propis alumnes de sisè fetes també amb teles.
7.Ús de les TICS: Les TICS es podrien emprar canviant la manera de exposar el paisatge.  Per a que s'utilitzen les TIC el paisatge es posaria en la pissarra digital.
8.Temes transversals: Amb aquesta rondalla es tractaran temes com  els beneficis del treball continu i la constància.
9.Metodologia:  Es tindran en compte els coneixements previs, totes les activitats que es realitzen tenen que afavorir la socialització i la seua individualització. Es creará un ambient acogidor i càlid. Es tindrà en compte el ritme d'aprenentatge de cadascú dels alumnes.
 Sara Robledo Navarro

No hay comentarios:

Publicar un comentario

LA POESIA

Gènere literari: La Poesia Títol de l’obra: “Bombelles” Objectius generals: - Desenvolupar l’interès per la lectura. - Introduir...